A 7 km-es szakasz pályaleírása

7 km-es szakasz

2017-ben két napos lesz a verseny. 2017 szeptember 3-án vasárnap egy rövid 7 km-es, de nagyon látványos és izgalmas futamot rendezünk azok számára, akik még csak most ismerkednek a terepfutással és túl hosszú lenne számukra a 16 km is. Ezen kívül a nagyobb és felkészültebb gyerekeknek, akik szeretnék megtapasztalni milyen is egy kivilágított barlangban futni, valamint az előző napon eléggé el nem fáradt versenyzőknek, akik a 34, vagy a 16 km-es távot már leküzdötték.

A 7 km-es verseny útvonala:

Rajt: A Baradla-barlang Vörös-tói kijáratnál, 100 m-re a barlang kapujától. A rajt után élesen balra fordulva S- jelzésen a Borókás tebrekig futunk – Innen tovább a K+ jelzésen fel a Közép-hegyre - majd K-jelzést elérve jobbra fordulunk, Jósvafő
irányábaahonnan a K- jelzésen haladunk továbba jósvafői barlangbejáratig. Barlangi szakasz: Jósvafői bejárat - Vetődéses-terem - Színpad - Óriások-terme - Mozdony - Sárkányfej - Itt egy meredek úton a Csillagvizsgálóhoz és lépcsőn egy másikon vissza - Polip - Vörös-tó (280 lépcső felfelé). A Vörös-tó kijáratnál a kaputól 100 m-re lesz a cél és egyben frissítőpont. Parkolási lehetőség a bejárattól 150 m-re található a Vörös-tó irányában. WC a Nemzeti Park épületében.

Táv: felszín alatt 2 km és 5 km a felszíni szakasz. Összességében tehát 7km / 200m szint.

Az útvonal végig jelzett turistaúton halad valamint a Baradla-barlang turisták által járt részén, a jósvafői bejárattól a vörös-tavi kijáratig. A versenyzők tájékozódását szalagok, útjelző táblák segítik. A szalagokat a rendezvény előtti napon helyezzük ki, és a rendezvényt követően össze is szedjük. Az ellenőrző pontokon(a Baradla-barlang bejáratainál) szelektív hulladékgyűjtő zsákokat helyezünk el, és az összegyűjtött hulladék elszállításáról gondoskodunk.