A 16 km-es szakasz pályaleírása

16 km-es szakasz

2017. szeptember 2.-án, szombaton, a Nomád Baradla Underground Trail elnevezésű terepfutóverseny 16 km-es pályaszakasz részletes leírása.

A 16 km-es verseny útvonala:

Rajt ideje: 10 óra
Rajt: Aggteleken, a kemping hátsó bejárata melletti úton – a táv eleje a Baradla-völgyben Z+ jelzésen – majd K+ Karu-völgy oldalában a nyeregig – innen a K- jelzésen a jósvafői barlangbejáratig. Barlangi szakasz: Jósvafői bejárat - Vetődéses-terem - Színpad - Óriások-terme - Mozdony - Sárkányfej - Itt egy meredek úton a Csillagvizsgálóhoz és lépcsőn egy másikon vissza - Polip - Vörös-tó (280 lépcső felfelé). A Vörös-tó kijáratnál frissítőpont várja a versenyzőket. Felszínen tovább S- jelzésen a Borókás tebrekig – Innen tovább a K+ jelzésen fel a Közép-hegyre - majd K- jelzésen a Baradla tető felé. – A K- jelzésen kell haladni egészen a Baradla –tető előtti 4-es elágazásig, ahol jobbra kanyarodunk a K+ jelzésen a völgy irányába. – A lejtős úton a Kecső-patak felé haladva egészen a Z- jelzésig kell futni, ahol élesen balra kanyarodva a Z-, majd kb. 600m után a Z+ jelzésen kell tovább futni. – A Z+ jelzés vezet el minket a Baradla – völgyön keresztül az aggteleki kempinghez, ahol a faházak előtti sétányon kell végigfutni és beérkezni a célba.

Táv: Felszín alatt 2 km és 7+7 km a felszíni szakasz. Összességében tehát 16 km / 500 m D+ szintidő: 2 ​ 30​ .

Az útvonal végig jelzett turistaúton halad valamint a Baradla-barlang turisták által járt részén, a jósvafői bejárattól a vörös-tavi kijáratig. A versenyzők tájékozódását szalagok, útjelző táblák segítik. A szalagokat a rendezvény előtti napon helyezzük ki, és a rendezvényt követően össze is szedjük. Az ellenőrző pontokon(a Baradla-barlang bejáratainál) szelektív hulladékgyűjtő zsákokat helyezünk el, és az összegyűjtött hulladék elszállításáról gondoskodunk.